Jak prowadzić stronę firmową na Facebooku – krótki poradnik

Z Facebookiem jest tak – albo go kochamy, albo nienawidzimy. I raczej trudno mówić o osobach, które stoją gdzieś w środku i wstrzymują się od uczuć w tym zakresie. Chcę Cię dziś jednak przekonać, że warto być w tej grupie “pośrodku”. I prowadzić swoje fanpage rzetelnie, lecz bez zbędnych emocji. Mam więc dla Ciebie krótki poradnik, jak prowadzić fanpage na Facebooku, kiedy szczerze nie lubisz portalu Marka Z i trudno Ci się do niego przekonać.

Jak prowadzić fanpage na Facebooku
Podejdź do tego zadaniowo

Jak prowadzić fanpage na Facebooku? Postaram się pomóc Ci znaleźć na to odpowiedź. Fanpage na Facebooku powinien być Twoją wizytówką. Dzięki niemu klient, który wyszuka Twoją firmę w sieci zajrzy, czy ona wciąż funkcjonuje oraz jakie ma opinie i albo Ci zaufa, albo nigdy więcej nie odwiedzi. Potraktuj więc prowadzenie fanpage jak wyzwanie, zadanie specjalne, które ma pomóc Ci popracować nad pozytywnym wizerunkiem Twojej marki w sieci.

Bez zbędnych emocji

Nie podchodź do postów na Facebooku jak do specjalnych dzieł sztuki. Nie udawaj, nie wzbijaj się na wyżyny wymyślnych słów ze słownika języków obcych. Bądź naturalny, prawdziwy, szczery. To na podstawie tego, co zobaczy klient w pierwszej kolejności – oceni Twoją markę. Jeśli zobaczy sztywne i nudne posty, wyłączy Facebooka i zapomni, że kiedykolwiek u Ciebie był.

Regularność ponad wszystko

Nie mam na myśli tutaj działań na rzecz zwiększenia zasięgów (to zupełnie osobny temat, który poruszę innym razem). Chodzi jednak o to, że klient widząc, że publikujesz regularne posty (szczególnie te z opiniami i mówiące o tym, co aktualnie dzieje się w firmie) – nabierze do Ciebie zaufania. Będzie też wiedział, że firma funkcjonuje i może dokonać zakupu.

Opinie Twoim sprzymierzeńcem

Jeśli nie masz pomysłu na content – graj opiniami. Na pewno w Internecie jest mnóstwo informacji na temat Twoich produktów i usług. Jeśli nie, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś odezwał się do dawnych klientów i poprosił o kilka słów rekomendacji. Co 2-3 posty możesz więc dawać krótkie i sensowne (napisane poprawnie) opinie, które wzbudzą w potencjalnym kliencie (przeglądającym Twojego fanpage) pozytywne emocje.

Postaw na estetykę!

Nie spędzaj długich godzin nad tworzeniem skomplikowanych grafik z dużą ilością tekstu. To nic nie da… Użytkownicy najczęściej przeglądają Facebooka na telefonie, więc niewiele zrozumieją z tych pięknych i przepełnionych treściami grafik. Postaw na estetykę i prostotę. Czasem wystarczy samo zdjęcie i Twoje logo. Nie kombinuj, bo co za dużo, to i… fani nie zechcą ?

Linkuj, bo możesz!

Dodawaj do każdego posta link. Link do Twojego tekstu, link do produktu. Link do landing page (oczywiście wszędzie musisz zainstalować piksel Facebooka). Korzystaj z tego, co daje Ci Facebook. Ludzie tutaj są przyzwyczajeni do klikania w linki bezpośrednio w poście. Zatem linkuj, linkuj i jeszcze raz linkuj… Zbieraj kliknięcia, ruch, wyświetlenia… i Twórz później w reklamach grupy osób podobnych ?

Oczywiście można podejść do prowadzenia fanpage bardziej indywidualnie, z sercem i ogromem uczucia. Co kto lubi. ? Ten poradnik ma na celu pokazać Ci jednak, że czasem warto podejść do niektórych działań marketingowych zadaniowo. ? I po prostu odhaczyć je sobie na liście, zgodnie z konkretnymi zasadami, zamiast zupełnie z nich rezygnować.

Trzymam kciuki!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej – zajrzyj do innych wpisów na moim BLOGU lub posłuchaj podcastu.