Reklama na Instagramie to tak naprawdę temat, o którym nie mówi się w Internecie zbyt często. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Mam wrażenie, że ludzie, którzy włączając reklamę na Instagramie po prostu się wstydzą. Bo przecież powinni zdobywać fanów, lajki i sprzedaż organicznie! Jak to tak?! Reklama na Instagramie nie może być tematem tabu!
A jednak warto wspomóc się czasem reklamami. Ważne jest jednak to, żeby nie były to reklamy na Instagramie w formie “koła ratunkowego”. Co to oznacza? Jeśli jest naprawdę kiepsko, w Twoim biznesie nic się nie sprzedaje i od dawna stoi w miejscu, to reklamy nie są lekiem na całe zło. Powiedziałabym wręcz, żeby w takim momencie w ogóle nie inwestować w reklamę na Instagramie, tylko skupić się na poprawie tego, co już jest.
Jakie są więc rodzaje reklamy na Instagramie?
- reklama na Instagramie stworzona bezpośrednio w Menadżerze reklam z umiejscowieniem Instagram;
- Instagram Stories (statyczny obraz, bez naklejek, najczęściej odrzucane jest również video);
- promocja posta na IG (widoczna później w Menadżerze reklam).
Czym charakteryzuje się reklama na Instagramie włączona w Menadżerze reklam?
- możesz stworzyć własną reklamę na Instagramie (np. grafika/karuzela/film) – najlepiej w kwadracie lub pionie – typowo pod IG stories (można edytować w jednej reklamie różne umiejscowienia);
- zyskasz możliwość wykorzystania posta z Facebooka;
- możesz wykorzystać post z Instagrama (ważne – będzie to jednak “dark post” – nie zwiększy to polubień pod postem);
- reklama na Instagramie w formie karuzeli (pion) na stories – kilka filmików.
Co jest charakterystyczne dla reklamy na Inastagram Stories?
- najczęściej akceptowane jako reklama na Instagramie jest po prostu zdjęcie z tekstem (bez naklejek);
- czasem Instagram przepuszcza reklamę z odliczaniem;
- reklamę na Instagramie włącza się bezpośrednio na Instagramie;
- jest później widoczna w panelu Menadżera reklam.
Czym charakteryzuje się reklama posta z Instagrama?
- najważniejsze jest zdjęcie i dwa pierwsze zdania posta reklamy na Instagramie;
- nie włączamy promocji packshotów/nieestetycznych zdjęć;
- nie dodajemy widocznej ceny na zdjęciu na reklamie na Instagramie;
- ustawiajmy wybraną grupę (nie automatyczną).
Ile powinna trwać reklama na Instagramie?
Z mojego doświadczenia wynika, że reklama na Instagramie 7-10 dni. Jestem fanką dłuższych reklam, które są w stanie się zoptymailizować. Budżet, jaki najczęściej stosuję to 10/20 zł dziennie i dwie, maksymalnie trzy grupy odbiorców.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej – zapraszam do mojego sklepu, gdzie już jest dostępne nagranie webinaru o reklamie na Instagramie.