Lejki sprzedażowe wciąż dostarczają właścicielom biznesów mnóstwo stresu i wątpliwości. Czym one tak naprawdę są? Jak je wdrożyć w swojej firmie i… jak długo utrzymywać każdy etap działań? Postanowiłam więc podpowiedzieć Ci, jak się zabrać za stworzenie lejka sprzedaży zarówno w odniesieniu do płatnych kampanii, jak i działań organicznych.
Pojęcie lejka sprzedaży
Przede wszystkim warto zacząć od wyjaśnienia pojęcia „lejek sprzedażowy”. Szykując się do nagrania odcinka na ten temat przekopałam cały Internet i włosy stanęły mi dęba. Definicje lejków brzmią tak, jakby napisał je ktoś wyłącznie sobie znanym językiem. Czytając je (i wiedząc, czym one naprawdę są) miałam w głowie tylko suche „blablablablablablabla”, z którego dosłownie nie wynikało nic. Po co tak utrudniać, jeśli można podejść do tego zupełnie inaczej?
Zatem uproszczę Ci tę definicję i powiem, że lejek sprzedażowy to po prostu rozpisanie procesu pozyskania klienta. Od momentu, kiedy dopiero chcemy zainteresować go naszymi produktami, do chwili, kiedy nasza relacja jest już tak zaawansowana, że odbiorca dokonuje u nas zakupu. Brzmi jasno? 🙂 Mam nadzieję, że tak. Możesz śmiało odnieść to do budowania relacji w realnym życiu. Przecież na pierwszym spotkaniu nie proponujesz drugiej osobie małżeństwa, prawda? 🙂 Zaczynasz od poznania się, zbudowania więzi i wzbudzenia jej zaufania. Identycznie działaj więc w swoim biznesie.
Lejek sprzedaży – kampanie płatne
Jak wdrożyć taki lejek z wykorzystaniem płatnych kampanii na Facebooku? Pierwszym etapem mogą być kampanie na polubienia na zupełnie nowe osoby, drugim – powrót do tych nowych osób kampaniami na ruch/aktywność. Dopiero w trzecim etapie zachęcamy te „ocieplone” już osoby do dokonania zakupu.
Ten proces dokładniej tłumaczę w moim podcaście, jeśli masz chęć to zajrzyj na YouTube i posłuchaj go:
Lejki sprzedażowe w działaniach organicznych
Jeśli nie masz wdrożonych jeszcze działań płatnych – nic straconego. Taki lejek sprzedaży możesz przygotować także poprzez kampanie organiczne. Jak? W pierwszym etapie możesz skupić się na marketingu eksperckim. Komentuj treści, które leżą w zakresie Twoich kompetencji. Nie zachęcaj jeszcze do dokonania zakupu, ale możesz już pokazywać, że posiadasz wiedzę w danej tematyce. W drugim etapie zadbaj o treści na swoich mediach społecznościowych. Organizuj tematyczne lajwy, przygotuj treści eksperckie na swój fanpage, zaangażuj odbiorców do wzięcia udziału w darmowym wyzwaniu. Dopiero w trzecim etapie możesz skupić się na zachęceniu do zakupów.
Jeśli jeszcze masz jakieś pytania w tym zakresie – możesz zakupić mój webinar, podczas którego dokładnie omawiam wdrożenie przykładowego lejka. Kupisz go TUTAJ.
Trzymam za Ciebie kciuki!
Powodzenia! 🙂