Relacje w social mediach – przyszłość w marketingu

Spędziłam ostatnio sporo czasu na zapoznaniu się z materiałami dostarczonymi mi przez Facebooka (relacje w social mediach) w kontekście marketingu w 2021. Opisywane są tam trendy na najbliższe lata. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy – nadchodzi rewolucja marketingowa. Instagram Stories, Facebook Stories, Messenger Stories i… Statusy na Whatsappie. Światowy gigant mediów społecznościowych postawił w pełni na storiesowy marketing i tego pędzącego pociągu nikt już nie zatrzyma. Czas się dosiąść i dostosować do nowych realiów marketingowych 2021- relacje w social mediach nadchodzą wielkim krokiem!

Co relacje w social media oznaczają w praktyce?

Odbiorcy kilka lat temu zakochali się w ulotnym i zwariowanym Snapchacie. Czujny Mark krok po kroczku, korzystając z pomysłu konkurencji zbudował prawdziwą storiesową potęgę marketingową 2021. Chwilowa moda przerodziła się w żyłę złota. Oczywiście odbiorcy mediów społecznościowych całą swoją uwagę skierowali na taką właśnie formę kontaktu ze swoimi ulubionymi twórcami i markami w sieci. Relacje w social mediach to absolutny must have, który musimy uwzględnić w naszych działaniach.

Storiesowe rewolucje w social media 2021!

A to dopiero początek, jeszcze naprawdę dużo przed nami w 2021 roku. Instagram wprowadził już w Stanach Zjednoczonych możliwość oznaczania produktów i zakupów podczas transmisji live oraz odliczanie do premiery nowego produktu na Instagramie. Za oceanem można też dokonywać już zakupów bezpośrednio w aplikacji Zuckerberga, co jeszcze bardziej skraca ścieżkę zakupową klienta. Przywołując dane podane przez Facebooka w oficjalnej prezentacji – to właśnie stories stało się jedną z najlepiej sprzedających form internetowego przekazu w marketingu 2021.

Na co warto zwrócić uwagę w 2021 roku w social mediach?

Użytkownicy kochają te spontaniczne filmiki, krótkie dawki wiedzy i rozmowy podczas transmisji na żywo na Facebooku i Instagramie 2021. Kochają też storiesowe quizy, naklejki, gify, czy oryginalne filtry. Cenią sobie możliwość stałego kontaktu z ulubioną marką/twórcą oraz informacje o zbliżających się premierach produktów. Odpowiadają one na pytanie: Co kupić na prezent w 2021?

Jest to więc dobry czas na przygotowanie się do tej zmiany, która czeka nas tuż za rogiem… Może więc zamiast wkładać tyle serca i czasu w spójną siatkę, wygospodarujesz więcej kreatywności na storiesowe działania marketingowe 2021? Pomyślisz, jak w ten sposób możesz dotrzeć do swoich odbiorców, żeby z chęcią otwierali właśnie Twoje relacje?

Masz jeszcze czas nad tym popracować, więc działaj! 🙂 Zerknij też do mojego sklepu i zobacz webinary, które mam w sprzedaży.